Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home/bashashi/public_html/wp-config.php on line 93 Warning: Undefined array key "url" in /home/bashashi/public_html/wp-content/themes/ryancv/functions.php on line 158 Warning: Undefined array key "url" in /home/bashashi/public_html/wp-content/themes/ryancv/functions.php on line 161 وظیفه دولت در هتلداری جذب گردشگر است نه قیمت گذاری - سایت شخصی امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

بلاگ

وظیفه دولت در هتلداری جذب گردشگر است نه قیمت گذاری

وظیفه دولت در هتلداری جذب گردشگر است نه قیمت گذاری

آنچه می‌خوانید:

امیرعباس بشاش: جامعه هتلداران تصمیمات خود را در رابطه با نرخ هتل های نوروز ۹۴ اعلام خواهد کرد

امیرعباس بشاش، جوان‌ترین مدیر هتل در کشور، در گفتگو با پایگاه خبری هتل جار، از دخالت دولت در قیمت گذاری هتل‌ها انتقاد کرد و گفت: جامعه هتلداران تصمیمات خود را در رابطه با نرخ هتل‌های نوروز ۹۴ اعلام خواهد کرد.

معرفی و سابقه فعالیت در صنعت هتلداری

بشاش در ابتدای صحبت‌ها به معرفی و ارائه شرحی از فعالیت‌های خود در صنعت هتلداری پرداخت و گفت: بنده متولد سال ۶۵ هستم و امروز با کمتر از ۳۰ سال سن به عنوان جوان‌ترین مدیر هتل در کشور و حتی در سراسر جهان به حساب می‌آیم. پدر بنده دارای بیش از نیم قرن سابقه مدیریت در زمینه هتلداری از پیش از انقلاب بوده و بنده نیز بزرگ شده هتل و هتلداری هستم.

وی افزود: پیش از هتل خلیج فارس بنده سابقه فعالیت در هتل‌های هالی و سعدی تهران را داشته و شروع کار من در این حوزه نیز مربوط می‌شود به زمانی که در هتل هالی به عنوان پذیرشگر فعالیت می‌کردم. از سال ۸۷ تا ۹۳ مدیریت هتل دریای قشم را بر عهده داشتم و از ابتدای سال ۹۴ نیز به عنوان مدیر هتل بین‌المللی خلیج فارس منصوب شده‌ام.

مخالفت با پکیج سازی هتل‌ها

بشاش در مورد موضوع پکیج سازی هتل‌ها که این روزها مورد بحث قرار گرفته گفت: پکیج سازی به طور به آژانس‌هایی مربوط می‌شود که دارای بند "ب" هستند و در حیطه‌ی کاری هتل‌ها قرار نمی‌گیرد. بنده کاملا مخالف با موضوع پکیج سازی هتل‌ها بوده و هستم و در کل دوران مدیریت خود، چه در تهران، قشم و در حال حاضر در بندر عباس که جزو مقاصد گردشگر پذیر در ایام نوروز به حساب می آید چنین اقدامی انجام نداده ام و همواره با آژانس‌های مسافرتی تعامل داشته ایم. وی در ادامه در رابطه با توافق نظر جامعه هتلداران و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مخالفت با پکیج سازی هتل‌ها، افزود: به نظر بنده این توافق بسیار مناسب و بجا بوده و نتیجه‌ای جز ارتقا سطح خدمات گردشگری در کشور و بهبود روابط میان جامعه هتلداران و سازمان میراث فرهنگی نخواهد داشت.

انتقاد از دخالت دولت در قیمت گذاری هتل‌ها

جوان‌ترین مدیر هتل کشور در ادامه با اشاره به موضوع نرخ‌گذاری هتل‌ها، اشاره کرد: ورود دولت به بحث نرخ‌گذاری هتل‌ها ممنوع است و به دلیل اینکه در میان افراد تصمیم گیرنده دید تخصصی نسبت به هزینه‌های جاری و سالانه هتل‌ها وجود ندارد، میزان افزایش نرخ هتل‌ها ۱۲ درصد مصوب شده؛ در حالی که این رقم به هیچ وجه پاسخگوی هزینه هتل‌ها در طول سال نمی‌باشد. بشاش در ادامه با اشاره به صحبت‌های فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران در مورد نرخ هتل‌ها در ایام نوروز، اظهار داشت: متاسفانه صحبت های آقای فرخ مهر در رسانه ها بد منعکس شده است. ایشان مخالفتی با افزایش نرخ هتل‌ها نداشتند بلکه اعلام کردند هتل‌های استان تهران در این ایام نوروز با توجه به اینکه در این مدت استان تهران گردشگر چندانی ندارد، افزایش نرخ نخواهند داشت و حتی تخفیف نیز ارائه می دهند که به نظر بنده امری کاملا طبیعی است. این اتفاق در مورد هتل‌های جنوب کشور نیز در فصل تابستان رخ می‌دهد. وی وظیفه دولت در صنعت هتلداری را فقط جذب گردشگر و تسهیل شرایط ورود توریست به کشور دانست و اضافه کرد: با ورود دولت به مساله نرخ‌گذاری کاملا مخالفم و معتقدم بهترین نرخ افزایش قیمت هتل‌ها همان ۱۵ درصدی است که جامعه هتلداران اعلام کرده است.

مشکلات و چالش‌های صنعت هتلداری

این فعال صنعت گردشگری مهمترین مشکلات صنعت هتلداری را عدم حمایت دولت، در راس کار قرار داشتن افراد غیر متخصص، افزایش خانه‌های اجاره‌ای و عدم نظارت بر آنها و بالا بودن نرخ هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که همواره هزینه‌های اضافی از جانب ارگان‌های مختلف بر هتلداران تحمیل می‌شود. امیرعباس بشاش در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌ها و اقدامات جامعه هتلداران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه هتلداران تماما متشکل از افراد متخصص و دلسوز این حوزه است، قطعا می‌تواند با تصمیمات خود نقش بسزایی در رشد و توسعه صنعت گردشگری و هتلداری داشته باشد که البته این مورد مستلزم حمایت‌های دولت از این تشکل است. وی در پایان مهمترین معضل صنعت هتلداری را خانه‌های اجاره دانست و اظهار داشت: خانه‌های اجاره‌ای امروز در سراسر کشور و حتی در تهران تبدیل به یک مشکل اساسی شده است و علاوه بر کاهش تعداد مسافران هتل، بی بند وباری و فساد را افزایش داده است که در صورت عدم وجود برخورد و نظارتی از جانب نهادهای تصمیم گیرنده، شاهد ورشکستگی هتل‌ها خواهیم بود

پایگاه خبری هتل جار

Picture of امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش
در ۱۱ فروردین ۱۳۶۵ در تهران متولد شدم و در حال حاضر در قشم زندگی می کنم. فارغ التحصیل رشته مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه از دانشگاه آموزش عالی قشم هستم. علاقه مند به طراحی و توسعه وب* هستم و در زمینه هتلداری و گردشگری فعالیت حرفه ای دارم. از خانواده ای با ریشه در صنعت گردشگری و هتلداری هستم و که از سال ۱۳۱۰ تا کنون در این زمینه فعال بوده اند. هدف من این است که با تجربه و مهارت خود، مدیر موفق و شایسته ای در صنعت گردشگری و هتلداری باشم.
برچسب ها:
نوشته های مرتبط
گزارش یک برند به روایت محمود محمدیان – هتل بین‌المللی خلیج فارس

در سفر به بندر عباس برای سخنرانی، هتل بین‌المللی خلیج فارس و مدیری به نام آقای بشاش مرا تحت تأثیر قرار دادند.

یک دیدگاه بنویسید

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.