Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home/bashashi/public_html/wp-config.php on line 93 Warning: Undefined array key "url" in /home/bashashi/public_html/wp-content/themes/ryancv/functions.php on line 158 Warning: Undefined array key "url" in /home/bashashi/public_html/wp-content/themes/ryancv/functions.php on line 161 هرگز مرتکب این اشتباهات در اتاق هتل نشوید - سایت شخصی امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

بلاگ

هرگز مرتکب این اشتباهات در اتاق هتل نشوید

هرگز مرتکب این اشتباهات در اتاق هتل نشوید

آنچه می‌خوانید:

اگر چیزی را شکستید یا خراب کردید، حتماً در اولین فرصت به مسئولان هتل اطلاع دهید.

حوادث اتفاق می افتند و گاهی قابل پیشگیری نیستند اما اگر به چیزی در اتاق هتل آسیب بزنید و درباره اش دروغ بگویید پشیمان خواهید شد. حتی اگر قسر در بروید، ممکن است برای خدمتکار اتاق یا مسافر بعدی دردسر ایجاد کنید که این کار به هیچ وجه انسانی و اخلاقی نیست. مثلاً پیش آمده است که مسافری لیوانی را در اتاق شکسته اما در این باره چیزی به مسئولان هتل نگفته است و خودش شخصاً خرده شیشه ها را تمیز کرده است. خدمتکار هتل پس از ترک این مسافر به طور معمول به نظافت اتاق پرداخته اما تکه شیشه ای به جا مانده از آن حادثه از نظر خدمتکار که در این باره چیزی نمی دانسته مخفی مانده است. مسافر نگون بخت بعدی پایش را روی آن تکه شیشه می گذارد و خود را به سختی زخمی می کند.
بنابراین هر حادثه ای در اتاق را به هتل اطلاع دهید ولو اینکه وسیله ای که می شکنید متعلق به خودتان باشد. حتی اگر بعد اخلاقی قضیه برایتان مهم نباشید، لازم است بدانید در صورت کشف ماجرا مورد بازخواست یا حتی پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

هرگز در اتاق هتلی که مجهز به آشپزخانه نیست، آشپزی نکنید.

بیشتر مسافران دوست دارند تا جایی که ممکن است در سفر صرفه جویی به خرج دهند. برخی از این مسافران وسایل آشپزی خود را به هتل می برند تا با آشپزی در طول سفر در هزینه های خورد و خوراک صرفه جویی کنند.
اگر اتاق هتل شما سوئیتی مجهز به وسایل پخت و پز نیست، هرگز در آن جا آشپزی نکنید. هر نوع دودی موجب می شود آلارم دود اتاق هتل آژیر بکشد و نه تنها آبرویتان برود، بلکه به خاطر نقص قوانین هتل جریمه ی نقدی سنگینی نیز در انتظارتان باشد. در واقع اگر پولتان را به جای پرداخت جریمه صرف رستوران کنید، خیلی به صرفه تر است.

وسایل قیمتی و پول خود را در اتاق هتل نگذارید.

اگر توصیه های مؤکد ما را در مورد حفظ امنیت در طول سفر خوانده باشید، می دانید که جای جواهرات در وسایل قیمتی شما در طول سفر، صندوق امانات بانک است. شما باید در نهایت سبک باری سفر کنید تا نگران گم یا دزدیده شدن وسایل قیمتی خود نباشید. اگر در هتل لوکسی اقامت می کنید و اتاق شما مجهز به گاو صندوق است، وسایل قیمتی خود را در آن بگذارید. در غیر این صورت در هنگام ترک هتل هر چیز ارزشمندی که دارید اعم از پول و دوربین و غیره را با خود ببرید. در مورد پاسپورت، اگر در طول سفر نیازی به آن ندارید، آن را به پذیرش هتل بسپارید چون در این صورت جایش امن تر است. در آینده بیشتر به موضوع گاو صندوق هتل و میزان قابل اعتماد بودن آن خواهیم پرداخت.

در طول استحمام در حمام را کامل ببندید.

هتل ها ی لوکس حمام های شیک و دلپذیری دارند و گرفتن دوش آب گرم یا حمام بخار در هتل یکی از فعالیت های محبوب مسافران است. با این وجود فراموش نکنید دوش آب گرم حمام هتل بخار زیادی ایجاد می کند که اگر در حمام به طور کامل بسته نباشد، این بخار به داخل اتاق نفوذ خواهد کرد. در نتیجه ممکن است آلارم دود اتاق را به آژیر کشیدن وادار سازد و کارمندان هتل را به اتاق شما بکشاند. پس هنگام استحمام در حمام را کامل ببندید و اگر نگران هستید میزان بخار آب داغ حمام شما را بی حال یا مدهوش کند، به جای باز گذاشتن در کمی آب را سرد تر کنید.

قبل از خوابیدن روی تخت، رخت خواب را با دقت بازبینی کنید که بِد باگ نداشته باشد.

توجه داشته باشد که صرف اقامت در یک هتل گران قیمت، تضمینی بر تمیز بودن اتاق نیست. کارشناسان توریسم توصیه می کنند در بدو ورود به اتاق هتل وسایل خود را وان حمام بگذارید و اتاق را به دقت برای مطمئن شدن از عدم وجود بِد باگ بررسی کنید. بد باگ ها حشرات ریز و سیاهی هستند که روی ملحفه های سفید خود را نشان می دهند. پس از آن که مطمئن شدید همه چیز مرتب است چمدان های خود را باز کنید.

اگر از مینی بار (یخچال کوچک) اتاق استفاده کردید، سعی نکنید با پر کردن آن با خوراکی های مشابه حقیقت را مخفی کنید.

کارمندان هتل با دقت از محتویات مینی بار اتاقها و برند تمام خوراکی های آن اطلاع دارند. اگر یک شکلات یا نوشیدنی گران قیمت از مینی بار برمی دارید و به جای آن نسخه ی ارزان تری می گذارید، مطمئن باشید دستتان رو می شود و بابت آن خوراکی شارژ خواهید شد. شاید این موضوع از نظر شما خنده دار باشد اما مسافران زیادی دست به این تقلب های مضحک می زنند. مثلاً از بطری نوشیدنی می خورند و بعد سعی می کنند آن را با آب پر کنند تا مشخص نشود. اگر احتمالاً خواستید خوراکی های یخچال را که مصرف کرده اید جایگزین کنید ( با توجه به این که هتل ها چند برابر قیمت اصلی آن خوراکی شما را شارژ خواهند کرد، این اقدام منطقی است)، دقیقاً همان برند و همان سایز از خوراکی را بخرید و در مینی بار بگذارید.

هرگز از بالش های تزئینی تخت استفاده نکنید.

اگر به بالش های تزئینی تخت خواب هتل دقت کنید متوجه می شوید روکش های قابل تعویض ندارند. در واقع آن ها هیچ گاه هنگام تمیز کردن اتاق تعویض نمی شوند. فقط اگر به شکل آشکاری کثیف یا لکه دار شوند، هتل آن ها را جایگزین خواهد کرد. پس به محض ورود به اتاق هتل آن ها را در گوشه بگذارید و به هیچ وجه استفاده نکنید.

از وای فای هتل برای ارسال اطلاعات محرمانه استفاده نکنید.

وای فای های هتل ها هات اسپات های باز هستند که به هیچ وجه برای ارسال اطلاعات محرمانه یا بانکی مناسب نمی باشند چون به راحتی قابل پیگیری هستند. به این وای فای ها هرگز اعتماد نکنید.

Picture of امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش
در ۱۱ فروردین ۱۳۶۵ در تهران متولد شدم و در حال حاضر در قشم زندگی می کنم. فارغ التحصیل رشته مدیریت هتلداری و مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه از دانشگاه آموزش عالی قشم هستم. علاقه مند به طراحی و توسعه وب* هستم و در زمینه هتلداری و گردشگری فعالیت حرفه ای دارم. از خانواده ای با ریشه در صنعت گردشگری و هتلداری هستم و که از سال ۱۳۱۰ تا کنون در این زمینه فعال بوده اند. هدف من این است که با تجربه و مهارت خود، مدیر موفق و شایسته ای در صنعت گردشگری و هتلداری باشم.
برچسب ها:
نوشته های مرتبط
یک دیدگاه بنویسید

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.