شناخت ارکان صنعت گردشگری
۴ مرداد ۱۳۹۸
هتلداری و گردشگری

Related Posts
مدیریت حرفه ای هتلداری
مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه
طراح و توسعه دهنده وب
هر صنعتی ارکان شناخته شده ای دارد ; یعنی کارخانه ای که کالایش , مشتریانش , نیروی انسانی اش , ماشین آلاتش و خیلی چیزهای دیگ آن مشخص شده و کمیت و کیفیت آن قابل اندازه گیری است.
در توریسم نیز تا حدودی با کارخانه ای روبرو هستیم که کالایش , مشتری اش و نیروی انسانی اش با همه تنوعی که دارد , قابل شناسایی است.
مشتری این صنعت را گردشگر ( توریست ) می نامیم. برای توریست شدن , دو شرط لازم است;
اول آنکه از محل اقامتش برای مدتی کمتر از یکسال دور باشد
دوم آنکه در محل جدید کسب درآمد نکند.
این تعریف را ابتدا در سال ۱۹۳۳ , F.W Ogilvie بیان کرد. در این صنعت نیز ارکانی وجود دارد که پایه های اصلی آن است ; یعنی برای مشتری صنعت توریسم کالایی داریم که چرخه این صنعت را به حرکت در می آورد و او را وادار به خرید این کالاها می کند. هر کدام از این ارکان که در زیر آمده نقش مهمی در صنعت ایفا می کند.
خدمات وب : آمستریدا | طراحی و اجرا : امیرعباس بشاش | گرافیست : آکادمی تبلیغات