امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

بلاگ

شناخت ارکان صنعت گردشگری

شناخت ارکان صنعت گردشگری

آنچه می‌خوانید:

هر صنعتی ارکان شناخته شده ای دارد ; یعنی کارخانه ای که کالایش , مشتریانش , نیروی انسانی اش , ماشین آلاتش و خیلی چیزهای دیگ آن مشخص شده و کمیت و کیفیت آن قابل اندازه گیری است.
در توریسم نیز تا حدودی با کارخانه ای روبرو هستیم که کالایش , مشتری اش و نیروی انسانی اش با همه تنوعی که دارد , قابل شناسایی است.
مشتری این صنعت را گردشگر ( توریست ) می نامیم. برای توریست شدن , دو شرط لازم است;
اول آنکه از محل اقامتش برای مدتی کمتر از یکسال دور باشد
دوم آنکه در محل جدید کسب درآمد نکند.
این تعریف را ابتدا در سال ۱۹۳۳ , F.W Ogilvie بیان کرد. در این صنعت نیز ارکانی وجود دارد که پایه های اصلی آن است ; یعنی برای مشتری صنعت توریسم کالایی داریم که چرخه این صنعت را به حرکت در می آورد و او را وادار به خرید این کالاها می کند. هر کدام از این ارکان که در زیر آمده نقش مهمی در صنعت ایفا می کند.

تصویر امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش
من، امیرعباس بشاش، در حوزه گردشگری و هتل‌داری فعال هستم و تمرکزم روی مدیریت، تجهیز و توسعه فضاهای اقامتی و رستورانی است. بیش از ۲۰ سال است که در این صنعت تجربه کسب کرده‌ام و همیشه به دنبال ارتقای استانداردها و بهبود تجربه مهمانان بوده‌ام.
Tags:
Related Posts
Write a comment