امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

امیرعباس بشاش

مدیریت حرفه ای هتلداری

مدیریت جهانگردی برنامه ریزی و توسعه

طراح و توسعه دهنده وب

بلاگ

طبقه بندی هتل و انواع آن

طبقه بندی هتل و انواع آن

آنچه می‌خوانید:

در سراسر دنیا تعداد هتل ها و مهمانخانه ها به سرعت رو به افزایش است و طبق برآوردها در سال ۱۹۹۳ بیش از ۱۱ میلیون اتاق برای مهمان ها وجود داشت که کل درآمد آنها به ۲۵۰ میلیارد دلار امریکایی می رسید. به همین دلیل، میزان تنوع هتل ها هم بیشتر شد و بر این اساس نیاز مهمانان بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار گرفت تا آن جا که طرح طبقه بندی هتل ها مطرح و هر کشوری برای آن سیستم های مختلفی ارائه داد.
به طور کلی طبقه بندی و درجه بندی هتل ها به سه تعریف قابل قبول زیر اشاره دارد:

  1. طبقه بندی یعنی جداسازی اماکن اقامتی براساس نوع آن؛ یعنی تمایز میان هتل ها، متلها، مهمانخانه ها و..
  2. طبقه بندی یعنی تمایز اماکن اقامتی براساس مشخصات فیزیکی آنها مانند تعداد اتاق ها با داشتن حمام یا دوش و…
  3. درجه بندی یعنی تشخیص امکان اقامتی بر اساس اشکال مختلف سرویس دهی مانند تعداد وعده های سرویس دهی غذا یا داشتن سرویسی ۲۴ ساعته؛

لذا برای درک بیشتر طبقه بندی های قید شده، طرح طبقه بندی زیر را که در اکثر کشورها مورد تأیید است به منزله یک نمونه از طرح طبقه بندی بین‌المللی در نظر بگیرید.

در این طرح، طبقه بندی هتلها به عوامل زیر بستگی دارد:

تصویر امیرعباس بشاش
امیرعباس بشاش
من، امیرعباس بشاش، در حوزه گردشگری و هتل‌داری فعال هستم و تمرکزم روی مدیریت، تجهیز و توسعه فضاهای اقامتی و رستورانی است. بیش از ۲۰ سال است که در این صنعت تجربه کسب کرده‌ام و همیشه به دنبال ارتقای استانداردها و بهبود تجربه مهمانان بوده‌ام.
Tags:
Related Posts
تقسیمات هتل و انواع خدمات ارائه شده در صنعت هتلداری

هتل‌ها به عنوان مکان‌هایی برای اقامت، تغذیه، تفریح و ارائه خدمات به مهمانان شناخته می‌شوند و بر اساس نوع و کیفیت خدمات، به تقسیمات مختلفی از اقتصادی تا مجلل تقسیم می‌شوند.

عصر طلایی هتل ها: تاریخ و تحول صنعت هتلداری

صنعت هتلداری از زمانی که آغاز شد، تاکنون تحولات بسیاری را تجربه کرده و در این مقاله، ما به بررسی این تاریخچه مهم خواهیم پرداخت.

Write a comment